четвъртък, 25 август 2016 г.

„Кажи ми три неща“ Джули Бъксбаум

  Лято е.Слънчево и горещо.Какъв по хубав начин да си запълваш свободните минути от  това да четеш някоя приятна книжка.За мен няма по-добър жанр от contemporary за тази цел.От издателство „Егмонт“ са ни представили идеален кандидат за приятните летни дни(а и не само) , който да изпълнява всичките ми желания по отношение на дължина ,история и лекота на четене.

 В "Кажи ми три неща"  от Джули Бъксбаум се запознаваме с Джеси ,която тъкмо се е преместила от Чикаго в слънчев Лос Анджелис  ,защото баща ѝ се е омъжил повторно.Това не е щастливо събитие на главната героиня поради причината ,че  в новия град тя няма приятели и отношенията ѝ в къщи са доста усложнени.Нещото ,което повдига духа ѝ малко по-малко е Някой Никойски .Това е човек от новото ѝ училище ,който е забелязал един от първите дни колко тъжна и объркана изглежда Джеси и е решил анонимно да я въведе в него.Така той ѝ помага през трудните първи седмици да се осъзнае сред новата среда и да се чувства малко по-добре.
source:Instagram - mataphrasi

 Това не е дебютен роман на авторката Джули Бъксбаум, но е първият ѝ YA такъв и трябва да призная ,че се е справила фантастично с създаването на образа на Джеси.Не ми се случва чак толкова често да се припозная с някоя героиня ,но намерих много допирни точки с нея.Не ,че ситуацията ѝ е същата като моята , но мислите ѝ ми бяха толкова познати на моменти ,че накрая на книгата Джеси ми стана много скъпа на сърцето.

 Тук имаме и мистериозният събеседник ,който да си го кажем честно беше типичният герой на когото не му харесва училището/малко падащ си сранник.Но това е с тези герои ,че просто не мога да не ги харесам.Предполагам ,че причината се открива в това,че те ми се струват интересни заради цялата им чудноватост и като че ли малка отдалеченост от комерсиалното ни общество.Такава съм си и въпреки че предполагам някои хора са се отегчили от тези персонажи , на мен са ми слабост и спомагат за насладата от историята.

 Хареса ми и колко леко вървеше историята.Нямаше дълги и тежки описания , авторката ни поднасяше само най-необходимата информация , а мислите на Джеси звучаха реално и достоверно.Обичам книги , в които заглавието  добива смисъл,а тази определено е една от тях.
source:Instagram - juliebuxbaum

 Отново ,може би любовната история е малко клиширана и всичко , но за мен тя беше изключително мила и интересна.Предполагам ,че през цялата книга човек очаква какъв ще е изходът от историята , но това ми пречеше да обръщам страниците и накрая да се радвам за това какво се случи накрая.

 Както винаги обаче трябва да се отбелязват и плюсове ,и минуси заради което смятам, че е нужно да спомена цялата „мистерия“.Не знам дали бях само аз ,но  я разгадах буквално в първите двадесетина страници и доста се чудих как може главата героиня да не вижда приликите.(Изразявам се малко неясно с цел да избягвам спойлери ,защото никой не ги обича.) Просто смятам ,че имаше някои твърде издайнически знаци ,които няма как да се пропуснат ,но може би като се замисля част от идеята на книгата е как Джеси стига до това разбиране и мога да го извиня.

 Като заключение се съмнявам ,че човек може да извади  някой важен житейски урок от „Кажи ми три неща“  , но и не мисля ,че се опитва да претендира с подобно нещо.Това е една разпускаща книга за почитателите на YA contemporary жанра ,в която може да се намерят симпатични герои ,добра любовна история и ненатоварваща обстановка.Идеална книга за разпускане.

                           ★★★★½  звезди
                                                   Бих ли препрочела:ДА

Отново се провалям в това да слагам цитати на български ,но все още не съм си изградила навик да отбелязвам хубавите цитати докато чета и явно ще отнеме време да се науча.

“Just because you're strong doesn't mean you shouldn't ask for help sometimes. Remember that.”

                                 “Other people can't make you feel stupid. Only you can.”

Няма коментари:

Публикуване на коментар